Jan en Connie op reis.....

Vianden

Wanneer we `s ochtends opstaan staat de zon al te stralen aan een strakblauwe hemel.
Snel ontbijten dus en rond 10:00 uur zijn we in Vianden.
Het is nog niet druk dus de auto kunnen we al vlot parkeren.
Op ons gemak wandelen we door het stadje en uiteraard moeten we even met de kabelbaanmee omhoog.
Het is een serieuze kabelbaan die best steil en hoog gaat dus dat is wel leuk.
Het uitzicht is fantastisch met dit mooie weer en als we uitgekeken zijn gaan we weer
naar beneden en nemen nog lekker even een borrel op het terras.
Daarna gaan we naar Bollendorf, wie kent het niet!
De camping waar Jan vroeger eens gestaan heeft is inmiddels iets van 3km lang, als je
naar het toiletgebouw moet moet je de auto nemen.
Dat valt erg tegen dus en we zijn dan ook al snel uitgekeken daar.
Snel terug naar de camping om te eten en daarna doen we onze waterschoenen aan en gaanlekker afkoelen in de Sure.
Helaas hebben we geen zwembad op de camping maar dit is ook wel te doen en we frissen
er in ieder geval lekker van op want het water is ijskoud.
Wanneer we uit het water komen staat de thermometer van de buurman op 38 graden in de
schaduw dus wij gaan maar weer lekker onder onze boom zitten en dan is het prima uit tehouden.
`s Avonds gaan we nog even een rondje rijden met de auto en tanken we ook nog benzine,
hier kost de benzine slechts €1,45 per liter, dat zijn nog eens prijzen nietwaar.
Jan gaat nog even vissen, dit keer met mais dus nu maar hopen dat die vissen dat lusten.
En ik zit dus nog even te internetten buiten want het is nog iets van 25 graden op ditmoment.
Officieel hebben we geen wifi op de camping (overigens hebben wij wel een woefie hier)
we moeten dan naar het restaurant om de hoek en daar iets bestellen en dan kunnen we
gratis wifi krijgen maar Jan heeft ontdekt dat wanneer de deuren van het terras opengaan
bij het restaurant dat we dan gewoon bij de caravan wifi hebben dus dat is mazzel!
Morgen schijnt het nog warmer te worden dan vandaag dus Zuid Frankrijk moet nog even wachten.