Jan en Connie op reis.....

We genieten nog hier in het zuiden!

Zaterdag 1 september: Anduze

Vandaag waait het behoorlijk op de camping (windkracht 6) en aangezien de temperatuur niet erg hoog is voelt het behoorlijk fris.
Dus gaan we naar het stadje Anduze, we zijn er 4 jaar geleden al eens geweest en het was er erg leuk dus gaan we nog even gezellig winkelen.
Wanneer we daar komen waait het er al een stuk minder en voelt het een stuk aangenamer aan.
We bekijken op ons gemak alle winkeltjes en het valt ons op dat het nu toch wel een heel stuk rustiger is zo na het hoogseizoen, dat was 4 jaar geleden wel anders!
Daarna pakken we nog lekker een terrasje en genieten nog even van de warme zon.
Terug op de camping waait het nog stevig en als we buiten zitten te eten moeten we regelmatig de boombladeren uit ons eten vissen.
Nou ja, dat hoort een beetje bij kamperen toch?
Daarna gaan we nog even vissen, nou ja, Jan gaat vissen en ik ga gezellig bij hem zitten met een goed boek.
Uiteindelijk wordt het toch te fris en gaan we terug naar de caravan.
Volgens de verwachtingen wordt het morgen beter, we zullen zien....

Maandag 3 september: Foutje!

Vandaag gaan we naar Cirque de Navacelles, een natuurverschijnsel wat zeer bijzonder is om te zien.
We hebben op de kaart gekeken en het plaatsje Navacelles ligt slechts 30km bij de camping vandaan dus dat is goed te doen.
Het is een prachtige route er naartoe maar wanneer we bij het plaatsje uitkomen zien we nergens borden staan van de bezienswaardigheid.
We proberen verschillende routes maar nee hoor, niet te vinden.
Wel beklimmen we Mont Bouqet, een ruim 600m hoge berg en het waait er ontzettend hard dus we maken wat foto`s en gaan dan weer snel in de auto zitten.
Tenslotte zijn we het zoeken naar de Cirque de Navacelles beu en keren terug naar de camping.
Daar aangekomen kan Jan het niet uitstaan dat we het niet gevonden hebben en wanneer hij op internet kijkt ziet hij dat we helemaal verkeerd zaten!
We moesten niet in Navacelles zijn maar in Saint Maurice Navacelles wat maar liefst 64km verderop ligt!
Haha, geen wonder dat we het niet konden vinden.
Daarna is Jan weer lekker gaan vissen en haalt hij bijna een flinke kanjer uit de rivier, wel is hij dan zijn haakje kwijt dus daar moet een nieuwe aan voordat hij weer verder kan.
Inmiddels is het helemaal bewolkt geworden en valt er af en toe een spat regen maar de camping is betaald en morgen gaan we weer verkassen.