Jan en Connie op reis.....

Luxemburg

Vrijdag 17 augustus: Wallendorf-Pont, Luxemburg 360km

Eindelijk is het dan zover, vakantie!
Om half negen `s ochtends vertrekken we richting Luxemburg en voor het eerst sinds jaren schijnt zowaar de zon.
Bij Maastricht is het kwik gestegen tot 26 graden en wordt het ook een stuk drukker op de weg.
Wanneer we bij Luik rijden blijkt de weg die wij moeten hebben afgesloten te zijn en dan ontstaat er even een discussie
want tja, waar moeten we nu naartoe.
Zelfs Tom (die van TomTom) begint zich er mee te bemoeien en blijft maar roepen dat we om moeten keren, ja hoor,
op de snelweg zeker!
Dus ouderwets de kaart erbij gepakt en via de borden en met behulp van de kaart verder gereden maar uiteindelijk wel een
heel stuk omgereden.
Rond half twee komen we dan bij de camping aan (du Rivage in Wallendorf-Pont) en gelukkig hebben ze plaats genoeg dus wij
mogen zelf een plekje uitzoeken.
Het is een leuke camping aan de rivier de Sure maar wij zoeken maar een plaatsje midden op het veld want dat scheelt
misschien voor de muggen.
Dan is het een kwestie van snel de caravan op zijn plek zetten en even eten want we rammelen inmiddels van de honger
en dan even een tukkie doen onder de boom want het is inmiddels behoorlijk warm (+30).
Aan het eind van de middag nog even boodschappen gedaan in Diekirch en daarna hebben we onze nieuwe bakplaat uitgeprobeerd.
Nou, dat was een groot succes dus die zullen we nog wel heel wat keren gebruiken deze reis.
Na de afwas is Jan nog even gaan vissen maar helaas, niets gevangen.
Daarna nog lekker lang buiten kunnen zitten dus dat is helemaal goed voor de vakantiestemming.
Ondertussen plannen gemaakt voor morgen, dat belooft weer een warme dag te worden dus we gaan maar vroeg op pad denk ik.