Jan en Connie op reis.....

Villegusien le Lac 537km

Vandaag vertrekken we weer naar het noorden.
Wanneer we vertrekken van de camping schijnt er een bleek zonnetje maar tegen de tijd dat we op de snelweg rijden is het helemaal bewolkt.
We rijden vandaag over de tolweg omdat het anders wel een hele lange zit wordt wanneer we ruim 500km binnendoor zouden gaan rijden.
Gelukkig valt het mee met de drukte dus kunnen we lekker doorrijden.
Wanneer we Lyon voorbij zijn begint de zon weer te schijnen wat normaal altijd gebeurd als je naar het zuiden rijd.
Dan nemen we even een pitstop om wat te eten en te tanken en uit te rusten en dan gaan we weer verder richting Dijon, ondertussen verbazen wij ons over het feit dat wij eigenlijk nauwlijks ongelukken zien in Frankrijk terwijl ze toch best pittig doorrijden hier.
Nou, dat hadden we beter niet kunnen zeggen want een paar tellen later staan we in de file en staan we anderhalf uur stil op de snelweg.
Daar is dus iets heftigs gebeurd kennelijk en in een ommezien scheuren de ambulances en politiewagens ons voorbij over de vluchtstrook.
Om precies te zijn, het waren 17 wagens dus dat is niet niks.
We stappen maar even uit om lekker wat koek en zopie uit de caravan te halen, dat is dan wel weer makkelijk als je dat bij je hebt in zo`n file.
Best lekker met 27 graden om dan iets fris bij je te hebben.
Langzaam begint de stoet weer wat te rijden en kunnen we uiteindelijk onze route weer vervolgen.
De rest van de rit is het erg rustig op de weg en zo komen we dan uiteindelijk met anderhalf uur vertraging aan op de camping in Villegusien le Lac (camping du Lac).
Het is een echte 'doortrekkers' camping maar ziet er prima uit en het sanitair is ook prima en er is zelfs een klein zwembad dus wij vermaken ons hier wel een paar dagen.
We hebben een leuke plek opgezocht en daarna nog even boodschappen gedaan voor morgen want vanavond gaan we lekker uit eten hier op de camping.
En ik moet zeggen, we hebben verrukkelijk gegeten!
Lekker een sorbet toe natuurlijk en nu aan de koffie en zo is er weer een dag voorbij van de vakantie........