Jan en Connie op reis.....

St.Jean de Muzols (Ardeche) 199km

Vandaag rijden we via de tolweg naar St.Jean de Muzols in het noorden van de Ardeche.
De rit gaat prima totdat we bij Lyon zijn, daar is het ontzettend druk en rijden we regelmatig stapvoets dus dat schiet niet echt op.
Voorbij Lyon gaat het een tijdje wat beter maar al snel staan we weer in een file dus besluiten we van de snelweg af te gaan en de laatste kilometers binnendoor naar de camping te rijden.
Wanneer we op de camping aankomen (le Castelet) staat toevallig de eigenaar van de camping bij de slagboom en hij begint in rap Frans tegen ons te kletsen, tja daar verstaan we dus geen snars van.
Wel begrijpen we dat we met hem mee moeten lopen zodat hij de camping kan laten zien, de auto met caravan mogen we gewoon midden op het pad voor de slagboom laten staan.
Trots als een pauw laat hij ons de vrije plaatsen zien en al snel is duidelijk dat dit een erg mooie en schone camping is.
Wij kiezen voor plekje 8 en mogen de caravan er naartoe rijden en hij helpt ons om de caravan op zijn plaats te zetten, gelukkig is het maar een 'petite caravanne'!
We moeten na het middageten maar naar de receptie komen om ons in te schrijven want dan is zijn dochter er en die spreekt Engels dus dat doen we dan.
`s Middags krijgen we van de dochter nog allemaal folders met wat hier te doen is en daarna gaan we snel naar het zwembad want het is weer lekker warm hier.
Wanneer we aan het zwembad liggen verzucht Jan; hier houd ik het wel 2 weken vol, nou, we zullen zien!
Na de boodschappen gedaan te hebben heeft Jan lekker pannenkoeken gebakken en nu is hij aan het vissen in de rivier met de hamblokjes voor de macaroni van morgen.
Nou ja, dan gaan we morgen maar uit eten denk ik, ook best lekker natuurlijk.