Jan en Connie op reis.....

Tain L'Hermitage

Vandaag gaan we naar het plaatsje Tain L'Hermitage zo`n 6km verderop.
Het plaatsje ligt aan de Rhone en staat bekend om de wijn en de chocolade.
Er is een winkel van Valrhone waar je alle chocola kunt proeven dus daar moeten we naartoe.
Nou, daar wordt je blij van hoor, zoveel chocola en lekker!
En overal staan bakjes met chocola om te proeven, witte chocolade, melkchocolade, pure chocolade van 60% cacao to 80% cacao.
Die met 80% cacao is wel erg bitter/zurig dus die laten we links liggen maar Jan heeft inmiddels overheerlijke pindarotsjes gevonden en die laten we ons neus dus niet voorbij gaan.
Zelfs chocolade met peper en curry hebben ze, niet echt vies maar wel heel apart.
Nadat we allebei genoeg chocola geproefd hebben zijn we weer weggegaan en hebben we nog even het stadje doorgewandeld.
Nog even over de beroemde hangbrug 'La Passerelle' gewandeld, een hangbrug die in 1849 gebouwd is.
Deze constructie met staalkabels werd een groot succes omdat 1 pijler in de Rhone voldoende was om de brug te bouwen.
Meer dan 100 bruggen werden uiteindelijk op deze manier gebouwd, bijvoorbeeld de Golden Gate Bridge in St.Francisco.
Je mocht op deze brug niet met heel veel mensen tegelijk 'in de pas' lopen want dan ging de brug teveel deinen.
Daarna hebben we met de auto nog een route gereden langs de druivenstruiken de berg op vanwaar we een prachtig uitzicht hadden op het stadje en de Rhone.
Terug op de camping gaan we weer lekker naar het zwembad want we moeten wel een beetje bijkleuren natuurlijk.