Jan en Connie op reis.....

We hebben weer internet op de camping!

Woensdag 29 augustus: Lalouvesc

Na een dag luieren op de camping wordt het weer tijd voor wat actie.
Vandaag gaan we naar het bedevaartsoord Lalouvesc op 1092m hoogte gelegen in de bergen van de Ardeche.
Na een erg bochtige weg van ruim 35km komen we aan in het centrum van het dorp en gaan we op zoek naar een parkeerplaats.
Net buiten het dorp vinden we een plekje dus wandelen we op ons gemak naar het centrum toe.
Helaas valt het allemaal wat tegen, er is 1 grote kerk en een kleinere maar als we die binnen denken te gaan staan daar twee oude vrouwtjes helemaal in trance naar een beeld te staren en wanneer ze ons zien kijken ze nogal woest.
Dus wij besluiten daar maar niet naar binnen te gaan.
De grote kerk bekijken we wel van binnen maar die is niet zo erg mooi.
Al snel zijn we uitgekeken, na Rocomadour gezien te hebben vorig jaar valt het altijd tegen denk ik.
Dus weer snel terug naar de camping waar we wat eten en Jan opnieuw gaat proberen of hij een vis uit de rivier kan trekken.
Nadat we uitgevist zijn en teruglopen naar de caravan worden we door de overbuurvrouw uitgenodigd voor een borrel, samen met de buren naast ons.
Dat is erg gezellig en het blijkt dat de buren die naast ons staan vlakbij ons wonen dus dat is wel erg toevallig.
Na een uur of wat gezellig gekletst te hebben moeten we snel naar de supermarkt voordat die dicht zit want we moeten nog wat kopen voor het avondeten.
Daarna kunnen we nog even lekker buiten zitten hoewel er wel een fris windje opsteekt.
Voor morgen wordt er veel regen verwacht dus dat wordt eerst uitslapen en dan zien we wel wat we gaan doen.

Donderdag 30 augustus: Cardet (Gard) 179km

Gisteravond nog even op internet gekeken naar het weer maar daar werden we helaas niet vrolijk van.
Het zou vandaag de hele dag regenen en vrijdag heel veel buien en dan 17 graden en vanaf zondag wordt het dan misschien iets beter.
Dus besluiten we om toch weg te gaan van deze camping, we hebben even gekeken waar we dan naartoe moeten maar aan de onderkant van de Ardeche of in de Cevennen zou het een heel stuk beter zijn.
En inderdaad, `s nachts begint het al te regenen en wanneer wij wakker worden regent het nog en is de camping veranderd in een modderpoel.
Na het ontbijt zien we de buren nog even en wij vertellen hen dat we toch van de camping weggaan en wat meer naar het zuiden gaan vanwege het weer.
Zij geven ons groot gelijk, we hebben tenslotte nog een week dus tijd zat en zelf gaan ze ook weer verder vandaag als het zo blijft.
Onze eerste planning is een camping in de buurt van Bagnols sur Ceze maar wanneer wij daar aankomen draaien we snel weer om.
Ook de volgende camping wordt afgekeurd door ons (niets valt te vergelijken met Le Castelet in Saint Jean de Muzols) en dan moeten we met ons neus in de boeken om een andere camping te zoeken.
Dan besluiten we naar Cardet te rijden (camping Beau Rivage) en als dat niets is blijven we er toch 1 nacht en dan zien we morgen wel weer verder.
Maar bij aankomst valt het reuze mee, het is een grote camping met zwembad aan de rivier Le Gardon dus er kan weer gevist worden.
Er is plaats genoeg, dat is weer een voordeel van wat later in het seizoen gaan en we hebben gratis wifi, alleen werkt dat vandaag dus niet.
We zetten snel de caravan op zijn plaats en dan is het tijd voor een borrel.
Daarna even boodschappen doen want Jan kan niet wachten om te gaan vissen.
En.......ja hoor, na een week vissen heeft hij er eindelijk 2 gevangen!
Zijn dag kan dus niet meer stuk en het weer is hier ook prima dus dat beloofd wat te worden komende week!